برگزاری جلسه بازآموزی بررسی چالشهای برنامه سل ویژه پزشکان و کارشناسان
به منظور ارتقای دانش و توانمندی پزشکان و کارشناسان شهرستانها در حوزه برنامه کنترل سل، جلسه بازآموزی با محوریت بررسی چالشهای بیماریابی، مشکلات سامانه سل و ارزیابی عملکرد شهرستانها، با حضور 30 نفر از پزشکان و کارشناسان مسئول برنامه سل شهرستانها در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه، در این نشست، وضعیت و عملکرد شهرستانها در اجرای برنامه کنترل سل مورد بررسی قرار گرفت و شاخصهای مرتبط با این برنامه مرور و تحلیل شد. همچنین نحوه کار با سامانه سل، فرآیند ثبت و گزارشدهی اطلاعات و راهکارهای بهبود عملکرد در این حوزه آموزش داده شد.
از دیگر محورهای مهم این جلسه میتوان به بیماریابی فعال در افراد مشکوک به سل، شناسایی چالشها و موانع اجرایی موجود در شهرستانها و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات اشاره کرد. شرکتکنندگان نیز ضمن بیان تجربیات و مسائل اجرایی خود، به تبادل نظر درباره راهکارهای عملیاتی برای بهبود اجرای برنامه پرداختند.
این جلسه با هدف افزایش آگاهی کارشناسان در زمینه کنترل سل، یکسانسازی فرآیند ثبت و گزارشدهی در سامانه سل، تقویت بیماریابی بهویژه در افراد مشکوک و بررسی مشکلات موجود در شهرستانها برگزار شد.





نظر دهید