صفحه اصلی > اخبار سايت 


  چاپ        ارسال به دوست

با حضور نماینده استانداری و ريیس دانشگاه انجام شد

ارزیابی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در حوزه بهداشت و درمان

بررسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی  در حوزه بهداشت و درمان با حضور نماینده استانداری، ريیس دانشگاه، ارزیابان طرح و مدیر اداره بازرسی و دیگر مسوولان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، در این بازدید به اقدامات انجام شده برای هتلینگ و بازسازی اتاقهای بستری اشاره شد و بیماران بستری از نحوه اجرای طرح ابراز رضایت داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه وضعیت موجود به نسبت تعداد خدمت ارائه شده و مراجعه کنندگان ناچیز است، یادآور شد که خدمات شایسته و بزرگی آمیخته با اخلاق حرفه‌ای و اسلامی در حوزه سلامت استان انجام می‌شود.

دکتر سید حبیب اله موسوی بهار  اظهار کرد: بررسی روند اجرا و رعایت حقوق شهروندی شهروندان به دنبال ابلاغ منشور شهروندی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با در نظر گرفتن آیتم‌های وسیعی انجام می‌شود و استانداری در حوزه‌های مختلف تیمهایی را مشخص کرده و سرتیمهایی نیز معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه مهندس صائمین برای ارزیابیهای مربوط به حوزه سلامت معرفی شدند گفت: بی شک گزارش ارزیابی واقعی و کمک‌کننده است و امید میرود به صد در صد نزدیک شویم.

رییس دانشگاه با بیان اینکه خدمات پزشکی فوق‌العاده‌ای در استان و کشور ارائه می‌شود، گفت: مردم انتظارات زیادی از حوزه بهداشت و درمان دارند و ما نیز بیش از بضاعتمان در این زمینه کار می‌کینم زیرا معتقدیم رضايتمندی آنان نتیجه‌بخش بودن کار طبابت را موجب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی متخصصان در شهرستان بسیار ارزشمند است، گفت: نگاه به خدمات سال‌های نخستین پس از انقلاب نشاندهنده پیشرفت حوزه پزشکی در این سالها است.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی نیز اظهار کرد: جامعه مخاطب طرح صیانت از حقوق شهروندی بیماران هستند و کارکنان مرکز از حقوق بیمار حفاظت می‌کنند تا بیمار فقط دغدغه بیماری خود را داشته باشد.

دکتر محمدعباسی با بیان اینکه کمیته سنجش کیفیت هر مرحله کیفیت بیمارستان را بررسی می‌کند افزود: موضوعاتی همچون حقوق شهروندی، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر، رعایت حریم امنیت و حقوق شهروندی، میز خدمت، تکریم شهروندی در راستای اجرای صیانت از حقوق شهروندی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در طبقه همکف مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی نمازخانه عمومی وجود دارد، خاطر‌نشان کرد که  ستاد امر به معروف وابسته به حراست بیمارستان است و امر به معروف و نهی از منکر در موارد لزوم انجام می‌شوند.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی با اشاره به اینکه خدمت حوزه علوم پزشکی بزرگ، وسیع و فراگیر است گفت: سامانه ارزیابی رعایت حقوق شهروندان در دسترس مردم است که مراتب رضایت‌مندی و عدم رضایت‌مندی ارائه شود.

نماینده استانداری همدان برای ارزیابی اقدامات مربوط به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در حوزه بهداشت و درمان با تشکر از دکتر موسوی‌بهار به عنوان قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس دانشگاه و رییس ستاد صیانت از حقوق شهروندی در حوزه بهداشت و درمان و مسئولان بیمارستان گفت: روز گذشته درخواست بازرسی از چند بیمارستان مطرح شد و مسئولان بیمارستان برای این موضوع اعلام آمادگی کردند.

مهندس صائمین افزود: گزارشها در خصوص حقوق شهروندی در حوزه بهداشت و درمان به استاندار همدان به عنوان رییس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اعلام می‌شود و در نهایت نمرات در شاخص‌های ارزیابی عملکرد در دو مقطع بررسی و به وزارت ارسال می‌شود.

وی افزود: جلساتی در همه ابعاد مرتبط با حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع تشکیل شد و تمام بیمارستانها و مراکز تابعه با همکاری نیروهای توانمند هر بیمارستان بازدید شدند.

نماینده استانداری همدان با اشاره به خدمت‌رسانی مطلوب در حوزه بهداشت و درمان و اعزام نشدن بیماران به خارج از کشور وضعیت فعلی را مطلوب دانست.

وی گفت: نوع برخورد کارکنان با بیماران نیازمند به درمان خاص نیاز به روحيه خاص دارد که خوشبختانه به طور محسوس قابل رویت بود.

صائمین، اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان از طریق صدا و سیما و مطبوعات را مهم خواند و گفت: رسانه‌ها باید مردم را در جریان اقدامات انجام شده در حوزه سلامت قرار دهند.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در پنج سال اخیر ارائه کرد و گفت: برخی از اقدامات در معرض دید است و مقداری نیز مربوط به کارهای نرم‌افزاری است.

علیرضا جمالی با بیان اینکه همه بضاعت ما برای خدمت به مردم فراهم شده است، افزود: شاکله تفکر و فرهنگ سازمانی باید حداکثر خدمت با همه توان باشد و مشکلات موجود هم باید اصلاح شود.

وی افزود: با وجود محدودیت‌های ساختمانی شکل اورژانس در حد بضاعت بیمارستان شهید بهشتی تغییر کرده است و کاربردی این مرکز به کاربری بیمارستانی تغییر یافت.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی به برگزاری جشنواره قدردانی از کارکنان در سالن آمفی‌تئاتر بيمارستان شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: با این اقدامات قدردانی مردم به یک ارزش تبدیل شد تا رضایت مردم جلب شود.

وی با اشاره به وجود حساسیت در مقوله عفاف و حجاب در بیمارستان شهید بهشتی گفت: خدمات ارائه شده باید مبتنی بر فرهنگ مردم باشد و موارد مورد نیاز تذکر داده می‌شود.

جمالی، مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی را از حساس ترین بیمارستانها نسبت به تخلفات دانست و گفت: مواردی که تعدی به حقوق مردم است بسیار مورد توجه است همچنین به چینش و گزینش نیرو در مجموعه بیمارستان توجه می‌شود.

نبود نیاز به ابزارهای تهديدآميز، توجه به قانع‌کردن مردم، پاسخگویی مدیریت بیمارستان به ارباب رجوع، تکریم و احترام مردم و فرهنگ‌سازی در خصوص اهمیت عذرخواهی در برابر خطاها، ایجاد نمازخانه برای رفاه حال مراجعان، راه‌اندازی میز خدمت و سيستم نوبت‌دهی تلفنی گویا برای اولین بار توسط این بیمارستان، منوی غذایی بسیار خوب از دیگر موارد مطرح شده توسط وی در این جلسه بود.

 

  

 

 

 


  

 


١٥:٤٧ - 1397/04/17    /    شماره : ٧٣٣٦٦    /    تعداد نمایش : ٢٠١


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: