جمعه ٠٣ آذر ١٣٩٦
ارتباط با ما
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 211069
 بازدید امروز : 4415
 کل بازدید : 11489965
 بازدیدکنندگان آنلاين : 8
 زمان بازدید : 0/6430
صفحه اصلي > وب دا همدان > آرشيو اخبار > اخبار سلامت  


  چاپ        ارسال به دوست

ایجاد محیط‌های دوستدار سلامت قلب

29 سپتامبر هر سال به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده است. امسال روز جهاني قلب مصادف با 7 مهر بر ايجاد محيط‌هاي دوستدار سلامت قلب تأكيد شده است تا افراد بهترين فرصت‌ها را براي انتخاب محیط‌های دوستدار سلامت قلب در محل زندگي، كار و بازي براي كاهش خطر بیماری‌های قلبي عروقي خود و اطرافيان خود داشته باشند.

در حقیقت، روز جهاني قلب تمركز خود را بر ايجاد محيط‎هاي دوستدار سلامت قلب و قادرسازي افراد براي ايجاد تغييرات مثبتي كه مي‌تواند خطر بيماري‌های قلبي عروقی و سكته مغزي را كاهش دهد، گذاشته است. اين بسيج، افراد را فرامي‌خواند تا به محيط جهاني براي انتخاب محیط‌های دوستدار سلامت قلب در هر مكان زندگي، كار و بازي بپيوندند.

هر فردي اين حق را دارد كه انتخاب‌هاي سالم براي سلامت قلب را در هر مكاني كه زندگي، كار يا بازي مي‌كند، داشته باشد. اما ما همه نياز داريم براي ايجاد آن، اقداماتي را انجام دهيم که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- رژيم غذايي سالم، فعالیت بدنی منظم و مصرف نکردن دخانيات؛ سه عامل مهم پیشگیری از بيماري‌هاي قلبي، عروقي هستند.

- برای پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي، مصرف نمك، شكر و چربی را محدود كنيد.

- فعاليت بدنی منظم، خطر ابتلا به بيماري‌های قلبي عروقی را كاهش می‌دهد.

- 30 دقيقه فعاليت بدنی در روزهای هفته، خطر ابتلا به بيماري‌های قلبي عروقی را كاهش می‌دهد.

- اضافه وزن و چاقی، مهمترین علت ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.

- به مصرف دخانيات "نه" بگوييد و از قرار گرفتن در معرض دود سيگار دیگران اجتناب كنيد.

- براي ترك دخانيات، به دنبال مشاوره پزشكي حرفه‌اي باشيد.

- براي كودكان خود يك الگوی مثبت باشيد و سعي كنيد مصرف دخانيات را ترك کنید.

- مصرف غذاهاي بسته‌بندي شده كه حاوي شكر، چربي یا نمك زياد هستند را محدود كنيد.

- غذاهاي مدرسه و محل كار را در خانه و به طور سالم و با روش پخت مناسب، تهيه كنيد.

- فعال باشید و تماشاي تلويزيون در خانه را محدود كنيد.

- فعال باشید و در صورت امكان تا مدرسه يا محل كار پياده برويد.

- با ترك دخانيات، خطر ابتلا به بيماري‌های قلبي عروقي در یك سال نصف می‌شود.

- حفظ وزن طبيعي به كنترل فشارخون و كاهش خطر بيماري‌های قلبي عروقی كمك می‌كند.

- محدود كردن مصرف نمك به كنترل فشار خون و كاهش خطر بيماري‌های قلبي عروقی كمك می‌كند.

- پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی را باید از دوران کودکی آغاز کرد.

- با شرکت در فعالیت ورزشی گروهی، می‌توان از ایجاد افسردگی، استرس و اضطراب جلوگیری کرد.              

 

تهیه‌کننده: امید ساعتچی - کارشناس برنامه پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی عروقی مرکز بهداشت استان

 

 


١٠:٥٢ - 1393/07/07    /    شماره : ١٩٧٧٧    /    تعداد نمایش : ٥٠٠


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: