سال مهار تورم، رشد تولید
شنبه 06 مرداد 1403
دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1403/03/19 - 10:43
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 362
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در دیدار رؤسای مراکز بهداشت استان با رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح شد:

تقویت و توسعه زیرساخت‌های حوزه بهداشت به صورت بنیادی با تحول مواجه شده است

طی نشستی با محوریت بررسی مهمترین مسائل و چالش‌های مراکز بهداشت استان، رؤسای این مراکز با رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش وب‌دا همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این نشست با اشاره به اینکه حتی در این دوره با وجود محدودیت‌های منابع، تقویت و توسعه زیرساخت‌ها همواره مورد توجه بوده است اظهار کرد: در این راستا اغلب زیرساخت‌های حوزه بهداشت به صورت بنیادی با تحول مواجه شد. 
وی با بیان اینکه در این مسیر مشکلاتی نیز وجود داشته عنوان کرد: در گذشته موضوعی به نام پرداخت حقوق نیروهای شرکتی از منابع بهداشت وجود نداشت که در حال حاضر این اتفاق افتاده و اجتناب ناپذیر است. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی که کشور در آن قرار گرفته است منابع مالی، سیاست‌های مدیریتی کشور و دانشگاه در حوزه اعتبارات به محور مهمترین دغدغه‌ها تبدیل شده است، با این حال به لطف خدا و با مدیریت صحیح منابع به مشکل حادی طی ۲ سال گذشته برنخورده ایم اما با شرایط ایده‌آل فاصله داریم. 
وی تبیین کرد: تعداد 40 پروژه در حوزه بهداشت در دست اقدام است و در مجموع، در سطح کشور در زمره 5 استان نخست در زمینه پروژه‌های عمرانی دانشگاهی و در پرداخت‌های پرسنلی در زمره رتبه‌های برتر قرار داریم. 
دکتر مجذوبی عملکرد کارکنان حوزه بهداشت را به ویژه در بحران‌هایی نظیر بحران آب جهادگونه دانست و افزود: جذب بهورز، یکی از دغدغه‌های مهم حوزه بهداشت در سطح کشور است که در دانشگاه علوم پزشکی همدان طی دو دوره آزمون‌هایی در 2 سال گذشته برای جذب بهورزان برگزار شده است، در حالی که پیش از این مورد غفلت واقع شده بود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم به‌روز رسانی آیین‌نامه‌های مراکز شبانه‌روزی جامع سلامت تأکید و بیان کرد: این مراکز نمی‌توانند مثل 30 سال گذشته خدمت ارائه کنند، بنابراین لازم است آیین‌نامه‌ها در این رابطه به‌روزرسانی شوند. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین جذب نیروی ستادی در مراکز بهداشت را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: مرکز بهداشت نباید صرفا بر جذب نیروی محیطی متمرکز باشد چراکه نقش هریک از این عوامل در عملکرد مرکز، بسیار مؤثر است.

 

 

 

  • گروه خبری : بهداشتی,اخبار واحدها
  • خبرنگار :
کلمات کلیدی
سردبیر  خبر
خبرنگار

سردبیر خبر

تصاویر

آدرس
شماره تلفن: ۰۸۱۳۱۳۱۵۰۲۵
نشانی::همدان، میدان پژوهش، خیابان شهید فهمیده، ستاد دانشگاه علوم پزشکی، طبقه ۵
 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 4413
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 1470876
تعداد کاربران بر خط 9

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام