سال مهار تورم، رشد تولید
شنبه 06 مرداد 1403
دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1403/03/19 - 09:48
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 230
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

دورخیز دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای اخذ مجوز تاسیس پژوهشگاه

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با عنایت به اخذ مجوز تأسیس ۴ پژوهشکده در دانشگاه، بسترسازی و مکاتبات لازم در راستای اخذ راه‌اندازی پژوهشگاه در این مجموعه فراهم شده‌است.

به گزارش وب‌دا همدان، با توجه به اخذ مجوز تاسیس ۴ پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی همدان روابط‌عمومی معاونت تحقیقات و فناوری مصاحبه‌ای با دکتر رضا شکوهی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در ارتباط با نحوه و چگونگی دریافت این مجوز انجام داده که در ادامه می‌آید: 
دکتر رضا شکوهی در این گفتگو اظهار داشت: در راستای توسعه نظام مند زیر ساخت های پژوهشی پیرو درخواست و پیگیریهای بعمل آمده در ماههای اخیر و همزمان با سفر دکتر - پناهی معاون محترم تحقیقات و فناوری وزارت متبوع در مردادماه ۱۴۰۲ به همدان جهت برگزاری نشست معاونین تحقیقات کلان منطقه ۳ آمایشی موضوع مجوز تاسیس ۴ پژوهشکده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان بعد از تصویب در کمیته های فنی و تخصصی معاونت تحقیقات و سایر کمیته های مقدماتی شورای محترم گسترش دانشگاههای علوم پزشکی نهایتاً در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۱/۲۶ آن شورا به تصویب رسید و طی نامه های جداگانه ای توسط مقام عالی وزارت دکتر عین اللهی به دانشگاه ابلاغ شد.
 
اسامی این پژوهشکده ها عبارتند از:
 
_پژوهشکده علوم و فناوری بهداشت
 
_پژوهشکده بالینی ابن سینا پژوهشکده 
 
_علوم اعصاب و سلامت روان
 
_پژوهشکده سرطان
 
لازم به ذکر است ذیل هر یک از این پژوهشکده ها بر اساس ارتباط موضوعی و سایر ضوابط ۳ تا ۶ مرکز تحقیقاتی مشخص و اعلام شده است.
 
از جمله آثار این دستاورد ارزشمند میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
 
با صدور مجوز تاسیس از طرف شورای گسترش وزارتخانه ، پژوهشکده ها جایگاه قانونی و حقوقی پیدا می‌کنند و در واقع از وزارتخانه، مجموعه دولت و مجلس به رسمیت شناخته می‌شوند. امکان تخصیص ردیف بودجه ملی و همچنین ایجاد چارت و تشکیلات نیروی انسانی برای هر یک از پژوهشکده ها فراهم می‌شود. ضمناً با کسب این مجوزها امکان تاسیس و احداث زیر ساخت و فضای فیزیکی با بهره‌مندی از بودجه های ملی و استانی فراهم میشود.
 ۴. علاوه بر این موارد با توجه به اینکه تاسیس پژوهشگاه مستلزم وجود حداقل ۳ پژوهشکده دارای مجوز میباشد لذا با کسب مجوز این ۴ پژوهشکده زمینه لازم برای پیگیری تاسیس پژوهشگاه فراهم شده است و بر این اساس اخیراً ما درخواست کتبی تاسیس پژوهشگاه ابن‌سینا را از وزارتخانه ارسال کردیم. 
 
وی بیان کرد: اصولاً تصویب ۴ پژوهشکده از یک دانشگاه در یک جلسه نشان خوبی از سطح بالای حمایت مجموعه مدیران ارشد وزارتخانه از برنامه ها و راهبردهای توسعه ای دانشگاه محسوب میشود و ما باید تلاش کنیم با برنامه ریزی مناسب و پیگیری مجدانه از این شرایط مثبت و حسن اعتماد به ظرفیتهای موجود در جهت توسعه زیرساخت‌های تحقیقات و فناوری در ردیف دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حداکثر استفاده را داشته باشیم.
 
در پایان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ضمن عرض تبریک به‌مناسبت کسب این موفقیت بسیار ارزشمند به مردم شریف همدان و به‌خصوص خانواده فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی بر خود لازم می‌داند از حمایت‌های بی‌دریغ ریاست محترم دانشگاه، معاونت و مدیران محترم تحقیقات و فناوری وزارت متبوع، همچنین از زحمات و مساعی مدیران محترم سنوات قبل دانشگاه و سایر عزیزانی که در ایجاد زیر ساختهای این مجموعه ارزشمند تلاش نموده‌اند صمیمانه قدردانی نماید. 
 
  • گروه خبری : حوزه ریاست,آموزشی و پژوهشی,اخبار واحدها
  • خبرنگار :
کلمات کلیدی
سردبیر  خبر
خبرنگار

سردبیر خبر

آدرس
شماره تلفن: ۰۸۱۳۱۳۱۵۰۲۵
نشانی::همدان، میدان پژوهش، خیابان شهید فهمیده، ستاد دانشگاه علوم پزشکی، طبقه ۵
 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 512
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 1466975
تعداد کاربران بر خط 5

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام