سال مهار تورم، رشد تولید
شنبه 06 مرداد 1403
دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1402/12/25 - 12:08
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 628
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

برگزاری آیین تکریم و معارفه رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان

آیین تکریم و معارفه رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان، با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ادارات شهرستان و کارکنان این مرکز برگزار شد.

به گزارش وب‌دا همدان، دکتر حاجی‌بابایی در آیین تکریم و معارفه رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه کارهایی که انجام می‌دهیم و کارهایی که می‌توانستیم انجام دهیم مجموع عوامل موفقیت یک مدیر را فراهم می‌کند اظهار کرد: ملاک تشخیص حسن انجام امور، اخلاق است که می‌تواند معیار بررسی عملکرد یک مدیر باشد.‌
 
وی همدان را در مدار و محور توسعه برشمرد و افزود: بیمارستان قلب و عروق فرشچیان چند سال قبل با حمایت بنیاد خیریه فرشچیان ساخته شد و در این راستا احداث بیمارستان اکباتان نیز بر مبنای جایگزینی بیمارستان فرسوده سابق آغاز شد و امروز به لطف خدا و تدبیر مدیران پرتلاش استان در حوزه کودکان به بهره‌برداری رسیده‌ است.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت ایجاد بیمارستان هزار تختخوابی در همدان تأکید کرد و گفت: این بیمارستان با برخورداری از استانداردهای بیمارستانی روز دنیا، ظرفیت بزرگی در حوزه سلامت و قطب منطقه غرب کشور خواهد بود. 
 
وی همچنین با اشاره به فعالیت حوزه بین‌الملل دانشگاه در توریسم‌درمانی و جذب دانشجویان خارجی عنوان کرد: باید تلاش کنیم دانشگاه علوم پزشکی همدان را با ظرفیت‌های متعددی که فراهم کرده ایم در زمره دانشگاه‌های تیپ یک کشور قرار دهیم.
 
دکتر حاجی‌بابایی در ادامه افزود: سه مرکز جامع سرطان در کشور در دست احداث است که بهترین و کاملترین این مراکز در همدان در حال راه‌اندازی است و باید تلاش کنیم بیمار در استان مداوا شده و برای روند درمان به تهران یا دیگر استان‌ها مراجعه نکنند. 
 
وی از کسب رتبه نخست راه‌آهن کشور در استان همدان خبر داد و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همدان کریدور منطقه غرب کشور خواهد بود و از استان‌های اطراف تا مرز باشماق و مرکز کشور در این مسیر ریلی قرار می‌گیرند. 
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: مقرر بود کشورهای حاشیه دریای خزر به خلیج فارس متصل شوند که برای این مسیر، کریدور رشت، آستارا، زنجان، همدان، ملایر_ بندر امام خمینی طی بررسی و برنامه‌ریزی ۲۴ ساله مصوب شده‌ است. 
 
وی همچنین به فعال شدن فرودگاه همدان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در ادوار گذشته، استقبال مؤثری از فرودگاه همدان صورت نگرفت اما در طرحی جدید که با استان اصفهان به توافق رسیده‌ایم، ساخت و بازیافت هواپیماها در این دو استان انجام می‌شود و فرودگاه همدان به زودی فعال خواهد شد. 
 
دکتر حاجی‌بابایی در ادامه با اشاره به موضوع تأمین آب در شهر همدان، بیان کرد: امسال بزرگترین مشکل کشور در تأمین بودجه، تنش آبی بود که ما از استان زنجان موفق به انتقال آب سد تالوار به همدان شدیم اما به قیمت امروز، پنجاه هزار میلیارد تومان نیاز تأمین آب از دیگر استان‌هاست.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات استان همدان، پتروشیمی یک میلیارد دلاری همدان است و این اقدامات از جهش توسعه‌ای استان خبر می‌دهد به همین علت باید در مسیر توسعه و پیشرفت استان همگام شویم. 
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است هریک از ما با مدیری دچار چالش باشیم اما در هر صورت وظیفه داریم برای توسعه استان، حمایت و کمک کنیم و از هر وسیله‌ای برای ارتقای رفاه، آسایش و امنیت مردم استفاده کنیم و این، تنها رسالت ماست تا رضایت حداکثری مردم فراهم شود.
 
وی در پایان به پیگیری موضوع فوق‌العاده خاص در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: همچنین مترصد موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستیم و اگر نیاز به اصلاح داشته باشد همچنان درصدد رفع اشکالات و اجرای این قانون خواهیم بود چرا که معتقدیم جذب نیروی شرکتی به نوعی، برده‌داری نوین است که باید از دولت حذف شود.
 
** افتتاح و بهره‌برداری از بیش از ده طرح عمرانی و توسعه‌ای حوزه سلامت در 2 سال گذشته در شهرستان همدان
 
دکتر رستمی‌کیا رییس پیشین مرکز بهداشت شهرستان همدان در آیین تکریم و معارفه ریاست این مرکز، ضمن قدردانی از همراهی همه کارکنان این مجموعه و حمایت‌های رییس دانشگاه در پیشبرد اهداف، اظهار کرد: از آذرماه ۱۴۰۰ تاکنون بحران‌های متعددی از جمله بحران آب شهر همدان را پشت سر گذاشتیم که همه مرهون تلاش و همراهی بی‌دریغ کارکنان مرکز بهداشت شهرستان همدان بوده است.
 
وی به بخشی از اقدامات صورت گرفته در ۲۷ ماه گذشته اشاره و بیان کرد: اختصاص اتاق تکریم مادر و نوزاد در تمامی مراکز، افتتاح کلاس‌های آمادگی زایمان فیزیولوژیک در چندین مرکز و پایگاه بهداشت شهرستان و اهتمام بر تحقق قانون جوانی جمعیت از جمله محورهایی است که در این دوسال مورد پیگیری قرار گرفته‌است. 
 
رییس پیشین مرکز بهداشت شهرستان همدان در ادامه گفت: بررسی نقاط حادثه‌خیز شهرستان در حوزه ترافیک در راستای سلامت دانش‌آموزان، راه‌اندازی مرکز مشاوره هپاتیت و کلینیک سیار اچ‌آی‌وی که به‌صورت رایگان در نقاط مختلف شهر به گرفتن آزمایش و ارائه خدمت می‌پردازد، از دیگر فعالیت‌های محوری و‌ کلیدی بوده که در این مدت محقق شده‌ است. 
 
وی همچنین به تعمیر و راه‌اندازی ژنراتور زنجیره سرد در راستای پیشگیری از پرت واکسن اشاره و تشریح کرد: جابجایی واحد درمان پیشگیری از هاری از مرکز بهداشت به بیمارستان بعثت، تجمیع مراکز نمونه‌گیری در بیمارستان فاطمیه، جذب اعتبار جهت خرید بیش از ۴۰ دستگاه یخچال جهت نگهداری واکسن در مراکز تابعه نیز در راستای تحقق بهره‌وری و هدفمندی اعتبارات صورت گرفته‌ است. 
 
دکتر رستمی‌کیا همچنین به افتتاح مراکز جامع سلامت اعتمادیه، نواب، خضر، پایگاه سلامت کوی محمدیه، قاسم‌آباد، امزاجرد، سولان، میدان‌شاهد و مرکز مردمی نفس در راستای حمایت از خانواده و قانون جوانی جمعیت، به‌عنوان مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای این مرکز اشاره کرد و افزود: مرکز سراج نیز به زودی در حوزه خودکشی فعال و راه‌اندازی می‌شود.
 
دکتر محمد ربیع‌یگانه سرپرست جدید مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز در این مراسم به بخشی از سبقه کاری و مدیریتی خود اشاره و اظهار کرد: فعالیت در مراکز بهداشت، مدیریت دو شبکه بهداشت و درمان و... از جمله سوابق کاری بنده است که طی سالیان دراز، تجارب ارزنده‌ای به همراه داشته است. 
 
وی تصریح کرد: حوزه بهداشت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت است و در همین راستا برنامه‌ریزی در آتیه این مرکز متمرکز بر حوزه بهداشت خواهد بود.‌
دکتر ربیع‌یگانه افزود: از اعتمادی که به من صورت گرفت ممنونم و امیدوار هستم پاسخگوی این اعتماد در پیشگاه خدا و خلق خدا باشم‌.


  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • خبرنگار :
کلمات کلیدی
سردبیر  خبر
خبرنگار

سردبیر خبر

تصاویر

آدرس
شماره تلفن: ۰۸۱۳۱۳۱۵۰۲۵
نشانی::همدان، میدان پژوهش، خیابان شهید فهمیده، ستاد دانشگاه علوم پزشکی، طبقه ۵
 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 2625
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 1469088
تعداد کاربران بر خط 10

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام