سال مهار تورم، رشد تولید
شنبه 06 مرداد 1403
دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1402/10/19 - 15:14
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 1073
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

برگزاری آیین تکریم و معارفه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان

طی مراسمی با حضور مسئولین و کارکنان دانشگاه از زحمات و تلاش دو ساله دکتر رضا طهماسبی در تصدی مسئولیت معاونت درمان دانشگاه، قدردانی و دکتر رسول سلیمی به عنوان سرپرست این معاونت معارفه شد.

به گزارش وب‌دا همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در آیین تکریم و معارفه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با عرض خداقوت به همه مدیران و کارکنان حوزه درمان، از زحمات همه پرسنل این حوزه قدردانی کرد و گفت: از دو سال پیش دانشگاه بر سیاست توسعه متوازن متمرکز شده است و خوشبختانه بعد از این دو سال، از نظر وزارت بهداشت هم در زمره دانشگاه‌های پیشرو در حوزه توسعه متوازن قرار گرفته‌ایم زیرا هیچ حوزه‌ای در دانشگاه نبوده که مغفول واقع شده باشد. 
 
وی تصریح کرد: در توسعه فضای فیزیکی و آموزشی از محل تهاتر، احداث ساختمان جدید دانشکده بهداشت با ۸ هزار متر مربع آغاز شده است همچنین تصویب تأسیس چهار پژوهشکده و راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت از دیگر اقدامات شاخص توسعه‌ای در دانشگاه است که در دو سال گذشته رقم خورد. 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین با اشاره به اینکه در رتبه کیفی در زمره چهار دانشگاه برتر حوزه تحقیقات  هستیم و از سوی وزارت مورد تقدیر قرار گرفته‌ایم عنوان کرد: مرکز تحقیقات دانشجویی دانشگاه رتبه دوم و کمیته اخلاق دانشگاه رتبه نخست کشور را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دست آورده‌ایم و توسعه رشته‌مقاطع در حوزه آموزش در دستور کار قرار گرفته است. 
 
وی در ادامه به اقدامات حوزه فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: می‌توان گفت در این زمینه بیش از ظرفیت و توان موجود کار انجام شده و حتی برخی اقدامات، انعکاس ملی پیدا کرده است، همچنین در حوزه دانشجویی، صد در صد دانشجویان خوابگاهی از سال گذشته در خوابگاه‌های دانشگاه اسکان داده شدند.
 
دکتر مجذوبی تشریح کرد: همزمان با بازسازی خوابگاه شهید همدانی، پیشروی احداث خوابگاه ریحانه۲ سرعت گرفت و بازسازی جزیی و کلی سلف‌سرویس انجام شد و به این ترتیب ۸۰۰ تخت خوابگاهی از ۲۸۰۰ تختی که در دولت سیزدهم بهره‌برداری شد به دانشگاه علوم پزشکی همدان اختصاص یافت. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به اقدامات شاخص و برجسته حوزه بهداشت اشاره کرد و افزود: یکی از این اقدامات اجرای طرح پزشک خانواده بود که بعد از کبودراهنگ با همان ظرفیت موجود، در کل استان آغاز می‌شود. 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: اجرای غربالگری در پویش ملی سلامت که تا ۳۰ دی ‌ماه ادامه خواهد داشت، با اقدامات رسانه‌ای و همت همکاران پیشروی کیفی مطلوبی داشته به طوری که در شاخص‌های کیفی و صداقت و دقت در سنجش، رتبه یک تا چهار کشور را کسب کردیم و از منظر تشخیص پیش‌دیابت رتبه نخست کشور را به دست آورده‌ایم.‌
 
وی با بیان اینکه موزه تاریخ‌پزشکی که طی ماه‌های آتی به افتتاح می‌رسد از سال ۱۳۱۰ وسایل و تجهیزات قدیمی حوزه پزشکی را در خود جای داده است و از دیگر اقدامات ماندگار حوزه سلامت خواهد بود، گفت: درمان، حوزه بسیار حساسی است که هم مطالبات و هم پاسخ به آنها بسیار مهم است. 
 
دکتر مجذوبی ادامه داد: در حوزه درمان باید علاوه بر حفظ برخی شاخص‌ها در افزایش کیفیت و ارتقای برخی شاخص‌ها تلاش کنیم چراکه مطالبات مردم و مسئولین از حوزه درمان بیشتر است و نگاه‌های بیشتری به خود معطوف داشته اگرچه حوزه بهداشت، بنیادی و پایه است کمتر مورد توجه عام است. 
 
وی با تأکید بر اینکه یکی از جنبه‌های بین‌المللی سازی، حوزه درمان است تبیین کرد: استان همدان باید به هر قیمت ممکن، سهم خود را از گردشگری سلامت دریابد بر این اساس در توسعه زیرساخت‌های درمانی و دانشجویی بین‌الملل تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و ظرفیت‌های متعددی فراهم شده‌است. 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه ضمن قدردانی از عملکرد دکتر رضا طهماسبی در طول تصدی معاونت درمان دانشگاه اظهار کرد: دکتر طهماسبی علاوه بر اینکه وقت و انرژی مضاعفی در حوزه درمان گذاشت، پرکار و فعال بود و برای همه ما مثل الگوی اخلاق عمل کرد و همچنان در زمره متفکرین تیم مدیریتی دانشگاه قرار دارد البته این جابجایی‌ها امری طبیعی در هر سازمان است و همواره بوده و خواهد بود. 
 
وی افزود: برای دکتر سلیمی در موقعیت جدید آرزوی توفیق و سربلندی دارم و امیدوارم کمافی‌سابق عملکرد موفق و مؤثری از حوزه درمان شاهد باشیم زیرا موفقیت هریک از معاونت‌ها موفقیت دانشگاه و به تبع موفقیت نظام را در پی دارد و ما باید تلاش کنیم در سال انتخابات با عملکرد خود باعث سربلندی کشور و افزایش اعتماد مردم شویم.
 
**رضایت مردم سبب رشد مسئولین می‌شود 
 
حجت الاسلام سعید کاظمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اگر تمام تلاش خود را کردیم و رضایت مردم را به دست آوردیم آن زمان خدا شکر‌گزاری را از ما  پذیرفته و سبب رشد و بزرگی ما می‌شود.
 
 در آیین تودیع و معارفه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با با بیان اینکه در آیات قرآن اشاره شده است که شکر نعمت سبب رشد انسان می‌شود، عنوان کرد: نیاز مردم به شما لطف و نعمت خداوند به شماست که نباید ا از نعمت خدا خسته شد. 
 
وی بیان کرد:  اگر خداوند نعمت خدمت‌گزاری به مردم را به کسی دهد باید شکر‌گذار باشد و آن را نحو احسن انجام دهد. 
 
مسئول نهاد نمایندگی در دانشگاه ضمن اشاره به اهمیت خدمت در بخش درمان، گفت: مردم با استرس به مراکز درمانی  مراجعه می کنند، ولازم است به بهترین شکل خدمت دریافت کنند چراکه خداوند صدای مظلوم را می شنود ، در واقع دعا و نفرین آن‌ها می‌تواند زندگی را دگرگون کند. 
 
حجت الاسلام کاظمی گفت: اگر تمام تلاش خود را کردیم و رضایت مردم را به دست آوردیم آن زمان خدا شکر‌گزاری ما را می‌پذیرد و سبب رشد و بزرگی ما می‌شود.
 
  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • خبرنگار :
کلمات کلیدی
سردبیر  خبر
خبرنگار

سردبیر خبر

تصاویر

آدرس
شماره تلفن: ۰۸۱۳۱۳۱۵۰۲۵
نشانی::همدان، میدان پژوهش، خیابان شهید فهمیده، ستاد دانشگاه علوم پزشکی، طبقه ۵
 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 2290
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 1468753
تعداد کاربران بر خط 6

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام