سال مهار تورم، رشد تولید
شنبه 06 مرداد 1403
دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1402/10/20 - 14:05
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 842
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

درمان سرطان روده بزرگ برای اولین بار به روش لاپاراسکوپی در استان همدان با موفقیت انجام شد

متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ کولورکتال بیمارستان شهید بهشتی از انجام اولین عمل جراحی لاپاراسکوپی برداشت از روده بزرگ برای درمان سرطان در استان همدان خبر داد.

به گزارش وب‌دا همدان به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی بهشتی، دکتر سیامک دانشور گفت: این عمل جراحی بر روی بیمار آقا ۶۰ ساله ای که از بیماری سرطان روده بزرگ رنج می برد، در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی و برای نخسین بار در استان همدان با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه در این روش تنها با ایجاد دو تا سه برش کوچک به اندازه ۲۰ میلی‌متر درمان بیمار از طریق لاپاراسکوپی انجام شد، افزود: در صورت انجام عمل جراحی باز ضمن ایجاد برش های ۲۰ تا ۳۰ سانتی متری بر شکم بیمار، عوارض و طول درمان بیمار نیز بیشتر می شد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی ادامه داد: تسریع درمان و ترخیص زودتر بیمار، درد کمتر، دوره نقاهت کوتاه و بازگشت سریعتر بیمار به فعالیت روزانه و کمتر شدن عوارض جراحی از مهمترین مزایای انجام این عمل بزرگ به روش لاپاراسکوپی است.

لازم به ذکر است این عمل توسط تیم جراحی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی به سرپرستی دکتر سیامک دانشور و همکاری دکتر احمد مرادی متخصص بیهوشی با موفقیت انجام شد.

 

  • گروه خبری : درمانی,اخبار واحدها
  • خبرنگار :
کلمات کلیدی
ادمین مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی
خبرنگار

ادمین مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی

تصاویر

آدرس
شماره تلفن: ۰۸۱۳۱۳۱۵۰۲۵
نشانی::همدان، میدان پژوهش، خیابان شهید فهمیده، ستاد دانشگاه علوم پزشکی، طبقه ۵
 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 4345
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 1470808
تعداد کاربران بر خط 5

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام