سال مهار تورم، رشد تولید
شنبه 06 مرداد 1403
دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1402/10/24 - 16:22
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 186
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مرکز بهداشت فامنین، پیشتاز غربالگری دیابت و پرفشاری خون

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فامنین گفت: بنا بر آمار مقایسه ای اعلام شده از سوی مرکز بهداشت استان، مرکز بهداشت فامنین با غربالگری 96 درصد از جمعیت گروه هدف رتبه نخست را بین ۹ مرکز بهداشت تابعه دانشگاه دارد.

به گزارش وب‌دا همدان به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فامنین، دکتر آرش مفرح‌ذات با اعلام این خبر اظهار داشت: بنا بر آمار مقایسه‌ای اعلام شده از سوی مرکز بهداشت استان، مرکز بهداشت فامنین با غربالگری 96 درصد از جمعیت گروه هدف رتبه نخست را بین ۹ مرکز بهداشت تابعه دانشگاه دارد و درگزین با ۹۴ درصد و بهار با ۸۹ درصد در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.
دکتر مفرح‌ذات افزود: از مجموع ۲۷هزار و ۵۴۹ نفر که در شهرستان فامنین مورد غربالگری قرار گرفته‌اند ۲/۲درصد مبتلا به دیابت و ۳ درصد مبتلا به پرفشاری خون شناسایی شده‌اند.
وی تصریح کرد: همچنین ۲۶ درصد در مرحله پیش فشارخون (مستعد ابتلا به فشارخون بالا) و ۲۸ درصد نیز در مرحله پیش دیابت (مستعد ابتلا به دیابت) قرار دارند که لازم است به منظور پیشگیری از ابتلای قطعی به این بیماری‌ها به پزشک یا تیم سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه نموده و آموزش‌های لازم را دریافت کنند.
وی در پایان ضمن تشکر از همراهی مردم فهیم و شریف شهرستان با این پویش، از افرادی که تا کنون برای کنترل قند و فشار خون خود مراجعه نکرده‌اند خواست تا در فرصت باقیمانده ( پایان دی ماه) به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و یا بیمارستان مراجعه و تحت غربالگری رایگان قرار بگیرند.
 
  • گروه خبری : شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها,اخبار واحدها
  • خبرنگار :
کلمات کلیدی
ادمین شبکه بهداشت و درمان فامنین
خبرنگار

ادمین شبکه بهداشت و درمان فامنین

آدرس
شماره تلفن: ۰۸۱۳۱۳۱۵۰۲۵
نشانی::همدان، میدان پژوهش، خیابان شهید فهمیده، ستاد دانشگاه علوم پزشکی، طبقه ۵
 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 3614
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 1470077
تعداد کاربران بر خط 14

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام