سال مهار تورم، رشد تولید
شنبه 06 مرداد 1403
دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1403/03/19 - 13:24
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 104
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گروه مهندسی بافت به دستگاه تن‌سایل، الکتروریسی و چاپگر سه بعدی مجهز شد

گروه مهندسی بافت سه دستگاه تن‌سایل، الکتروریسی و چاپگر سه بعدی را در زمستان 1402 به منظور استفاده در پروژه های تحقیقاتی و رفع چالش ها و کمبودهای تجهیزات آزمایشگاهی و پیشبرد و تقویت بعد تحقیقاتی گروه خریداری و مورد بهره برداری قرار داده است.

به گزارش وب‌دا همدان به نقل از روابط عمومی دانشکده فناوری‌های نوین، تن سایل دستگاهی برای بررسی خصوصیات مکانیکی مواد از جمله بررسی سختی مواد، کشسانی مواد، میزان الاستیک یا پلاستیک بودن می باشد و کاربرد آن در مهندسی بافت بررسی خصوصیات مکانیکی داربست های کشت بافت می باشد

الکتروریسی فرایندی جهت تولید انواع نانوالیاف و میکروالیاف از محلول‌های مواد پلیمری، سرامیکی یا محلول‌های کامپوزیتی متشکل از پلیمر- نانوذرات و همچنین مذاب‌های مواد مذکور می باشد. از جمله کاربرد آن در مهندسی بافت تولید داربست هایی با کارآیی فیلتر یا زخم پوش و ... می باشد.

چاپگر سه بعدی دستگاهی ست که داربست ها را به صورت سه بعدی پرینت می کند که هم برای محلول های پلی مری قابلیت استفاده دارد و هم برای ترکیبات قابل ذوب استفاده می شود. این دستگاه بیشتر برای داربست های با ابعاد کوچک قابلیت استفاده دارد و مجهز به لامپ uv (جهت پخته شدن داربست) و ذوب کننده است

 گروه مهندسی بافت این سه دستگاه را در زمستان 1402 به منظور استفاده در پروژه های تحقیقاتی و رفع چالش ها و کمبودهای تجهیزات آزمایشگاهی و پیشبرد و تقویت بعد تحقیقاتی گروه خریداری و مورد بهره برداری قرار داده است.

  • گروه خبری : آموزشی و پژوهشی,اخبار واحدها
  • خبرنگار :
کلمات کلیدی
ادمین فناوری های نوین پزشکی
خبرنگار

ادمین فناوری های نوین پزشکی

تصاویر

آدرس
شماره تلفن: ۰۸۱۳۱۳۱۵۰۲۵
نشانی::همدان، میدان پژوهش، خیابان شهید فهمیده، ستاد دانشگاه علوم پزشکی، طبقه ۵
 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 4415
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 1470878
تعداد کاربران بر خط 1

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام