گامی نوین در مسیر تعالی سازمانی؛
تدوین راهبردهای بهرهوری معاونت تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۵
معاونت تحقیقات و فناوری، در راستای تحقق اهداف راهبردی و ارتقای کارایی نظام پژوهشی کشور، نخستین جلسه کارگروه فصلی بهرهوری سال ۱۴۰۵ را با حضور مدیران ارشد و اعضای این کارگروه برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان، نشست تخصصی کارگروه بهرهوری این معاونت با هدف بازبینی شاخصهای عملکردی و تدوین نقشه راه بهرهوری در سال جاری، با حضور دکتر سلطانیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر بابامیری مدیر توسعه فناوری و جمعی از اعضای کارگروه بهرهوری برگزار شد.
در این نشست، کارنامه عملکردی شاخصهای بهرهوری در بازههای زمانی گذشته بهصورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت و چالشهای موجود در مسیر اجراییسازی طرحهای پژوهشی و فناوری مورد واکاوی قرار گرفت. اعضای کارگروه با بهرهگیری از تجارب پیشین، ضمن تحلیل وضعیت موجود، راهکارهای لازم برای همافزایی بیشتر و بهبود خروجیهای معاونت را بررسی کردند.
تدوین نقشه راه عملیاتی برای جهش بهرهوری
دکتر سلطانیان و دکتر بابامیری در این جلسه بر تغییر رویکردهای مدیریتی از تمرکز صرف بر عملکرد کمّی به سمت ارتقای اثربخشی کیفی سوق تأکید کردند تا دستاوردهای علمی و فناورانه از اثربخشی بیشتری برخوردار شوند.
در ادامه این نشست، اعضای کارگروه پیشنهادها و راهکارهای نوآورانه متعددی را برای ارتقای شاخصهای کلیدی بهرهوری در سال ۱۴۰۵ ارائه کردند. بهینهسازی فرآیندهای اداری و پژوهشی با هدف کاهش موازیکاریها، توسعه زیرساختهای مورد نیاز برای تسهیل فعالیتهای فناورانه، ارتقای شاخصهای سنجش عملکرد مبتنی بر خروجیهای فناورانه و کاربردی و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیتهای انسانی و تخصصی موجود در بدنه معاونت از مهمترین محورهای مطرح شده در این نشست بود.
پس از بحث و تبادل نظر کارشناسی، پیشنهادهای ارائه شده مورد بررسی نهایی قرار گرفت و راهکارهای اجرایی ارتقای شاخصهای بهرهوری برای سال ۱۴۰۵ به تصویب اعضا رسید.
این مصوبات به عنوان نقشه راه عملیاتی معاونت تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۵ ابلاغ خواهد شد تا با اجرای دقیق آن، زمینه تحقق تحولی ملموس در بهرهوری و ارتقای خروجیهای علمی و فناورانه این معاونت فراهم شود.





نظر دهید