سال مهار تورم، رشد تولید
یکشنبه 18 شهریور 1403
دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1403/04/24 - 07:20
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 476
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
ارسال 9هزار اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی سیمرغ؛

دانشگاه علوم پزشکی همدان آماده میزبانی اختتامیه جشنواره بین‌المللی سیمرغ

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از آمادگی میزبانی اختتامیه جشنواره بین‌المللی سیمرغ در بازه دوم تا پنجم مرداد ماه خبر داد.

به گزارش وب‌دا همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در جلسه هماهنگی جشنواره بین‌المللی سیمرغ ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: این جشنواره معتبرترین جشنواره در سطح کشور و بسیار وزین است و اهتمام به کیفیت برگزاری استان نه تنها برای دانشگاه بلکه برای استان مواهب متعددی به همراه دارد. 
وی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در حوزه رفاهیات دانشجویی توسط این دانشگاه، عنوان کرد: هیچ دانشگاهی طی دولت سیزدهم  این توفیق را نداشته که ظرف دو سال هزار تخت خوابگاهی  به مجموعه رفاهی دانشجویان بیفزاید اما علوم‌پزشکی همدان این دستاورد را برای حوزه دانشجویی به ارمغان آورده و هزار تخت خوابگاهی را با افتتاح خوابگاه‌های نوساز، مجهز و مدرن به ظرفیت‌های دانشجویی اضافه کردیم.‌
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در این سه سال توفیقات بسیاری در حوزه‌های فرهنگی داشتیم تبیین کرد: تلاش می‌کنیم از این جشنواره هم حداکثر بهره‌برداری را برای استان داشته باشیم تا جشنواره‌‌ای فاخر و وزین در سطح وزارت بهداشت و بازخوردهای مثبت و موثر برای استان فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه اقدامات پیش‌زمینه‌ای برای اجرای جشنواره انجام شده‌است تصریح کرد: دیگر سازمان‌های استان می‌توانند ظرفیت‌های خود را در این جشنواره معرفی و برجسته کنند همچنین صدا و سیما نقش موثری دارد و می‌تواند در معرفی استان و ظرفیت‌های موجود برنامه‌های اثرگذاری داشته باشد. 
جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت، فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی هنری استان همدان
مهندس رضانیا معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، برگزاری این جشنواره را آبروی استان همدان برشمرد و اظهار کرد: از توان و ظرفیت دانشگاه در برگزاری جشنواره تردید نداریم و نتایج آن می‌تواند سرمایه‌ای برای آینده استان باشد. 
وی بر لزوم شکلگیری جلسات هماهنگی برای پار کار آمدن همه ظرفیتهای استانی در اجرای هرچه بهتر جشنواره تأکید و تصریح کرد: لازم است در بخش‌های جانبی و محوری این رویداد، ظرفیت امور خانواده و جوانی جمعیت استان برای ترویج و اشاعه فرهنگ این موضوع مورد توجه قرار گیرد. 
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی می‌توانند با حمایت خود شرایط امن و ایمنی را مثل انتخابات گذشته در این رویداد فراهم کنند گفت: با مدیریت فرمانداری شهرستان و با تجربه عملکرد فوق العاده‌ای که در انتخابات برجای مانده می‌توان در این رویداد هم شرایط ایده‌آلی را در این موضوع شاهد بود. 
وی همچنین بر رعایت شئونات در برگزاری جشنواره تأکید و تبیین کرد: می‌توان از ظرفیت سازمان تبلیغات نیز در این راستا بهره مند شد، همچنین تجارب دوره‌های قبل و کنگره‌های ملی کشور که در همدان برگزار شده می‌تواند در ارتقای دستاوردها و بهبود کیفیت اجرای برنامه مورد توجه باشد. 
مهندس رضانیا در ادامه ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی همدان برای میزبانی این جشنواره و برنامه‌ریزی‌های مؤثری که همچنان ادامه دارد و شایسته تقدیر است، عنوان کرد: ما از ظرفیتهای فرهنگی و هنری ارزنده‌ای در استان برخوردار هستیم و می‌توانیم برای اسکان و زیرساخت‌های دیگر حمایت و همراهی داشته باشیم. 
شخصیت‌های برجسته هنری، فرهنگی و آیینی کشور داوران جشنواره سیمرغ هستند 
مجتبی محبتی مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از روند میزبانی این رویداد و اقداماتی که در دست اجرا قرار دارد اظهار کرد: از جمله اهداف میزبانی از این جشنواره می‌توان به معرفی استان و دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان استان و دانشگاه فعال و پویا در سطح کشور اشاره کرد. 
وی با اعلام تاریخ برگزاری جشنواره بین‌المللی سیمرغ طی بازه ۲ تا ۵ مرداد در دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۹هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۴۵۰ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند. 
مدیر امور فرهنگی دانشگاه همچنین از حضور شخصیت‌های برجسته و بنام کشور در حوزه داوری آثار از جمله محمدحسین لطیفی (کارگردان و فیلمساز)، حامد عسگری(شاعر)، فرهاد قائمیان(بازیگر) و... خبر داد و بیان کرد: اجرای برنامه‌های متعددی در خلال جشنواره از جمله کارگاه آموزشی، برنامه‌های تفریحی و ورزشی، برنامه شبی با شهدا، مراسم اختتامیه، نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره و... در این میزبانی پیش‌بینی شده است. 
وی در ادامه افزود: بخشی از اقدامات انجام شده جهت برگزاری آیین اختتامیه شامل برنامه‌ریزی و هماهنگی پذیرش و اسکان، فضاسازی در سطح شهر و دانشگاه، تولیدات محتوایی چند رسانه‌ای رویداد انجام شده و برخی نیز از جمله استقرار نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری استان با مشاکرت اداره کل میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها در دست اقدام است. 
محبتی همچنین به رایزنی جهت حضور سه وزیر بهداشت، فرهنگ و ارشاد و علوم و تحقیقات و همچنین مسئول نهاد رهبری کشور، و معاونین و مدیران وزارت بهداشت در آیین اختتامیه جشنواره اشاره و اظهار کرد: در برنامه‌های جانبی جشنواره برگزاری تور همدان‌گردی ویژه میهمانان غیربومی، راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی، پخش زنده برنامه ها از صدا و سیما، ایجاد پویش‌های کتابخوانی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در سطح شهر منظور شده که امید است با پای کار آمدن همه دستگکاه‌های اجرایی ذیربط این مهم به شایستگی محقق شود. 
سردار فرجی جانشین فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی استان نیز با تأکید بر اینکه این رویداد فرهنگی برای استان دستاوردهای مهمی به همراه دارد گفت: می‌توان از این رویداد برای معرفی نقش استان در عملیات مرصاد که با ایام برگزاری رویداد مقارن شده استفاده کرد. 
وی افزود: بیشترین تعداد شهید در عملیات مرصاد از استان همدان بوده که شامل ۱۳۴ شهید و ۳ فرمانده گردان بوده است و این رویداد فرصت خوبی برای معرفی نقش استان در حوزه‌های ایثار، جهاد و مقاومت است.
  • گروه خبری : حوزه ریاست,فرهنگی_ دانشجویی_ ورزشی,اخبار واحدها
  • خبرنگار :
کلمات کلیدی
سردبیر  خبر
خبرنگار

سردبیر خبر

تصاویر

آدرس
شماره تلفن: ۰۸۱۳۱۳۱۵۰۲۵
نشانی::همدان، میدان پژوهش، خیابان شهید فهمیده، ستاد دانشگاه علوم پزشکی، طبقه ۵
 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 780
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 1599640
تعداد کاربران بر خط 13

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام